suma: 0,00 zł do kasy
Jak spać na poduszce ortopedycznej? Sposoby na ból kręgosłupa 0

Jak pokonać stres, zwalczyć przemęczenie, rozdrażnienie i uspokoić skołatane nerwy? Są na to różne sposoby. Jednak najlepszy jest po prostu sen. Zdrowy i spokojny wypoczynek to podstawa regeneracji organizmu. Zapewnić ją może między innymi poduszka ortopedyczna. Jednak, aby skorzystać z jej dobrodziejstw, trzeba znać odpowiedź na jedno, bardzo ważne pytanie: jak spać na poduszce ortopedycznej. Chciałbyś poznać ten sekret? Czytaj dalej!

Znaczenie snu dla organizmu

W dzisiejszym pędzie ludzie często bagatelizują kluczową dla zdrowia i dobrego samopoczucia rolę snu. A przecież pozwala on odzyskać siły, zrelaksować się i skutecznie poprawia nastrój. Oznacza też zwiększenie kontroli nad emocjami. Zbyt krótki i niekomfortowy wypoczynek jest przyczyną niewyspania się i różnych dolegliwości – bólów głowy, kręgosłupa czy karku. Dodatkowo siedzący tryb życia, godziny spędzone przed ekranami smartfonów i komputerów oraz brak aktywności fizycznej tylko je nasilają. Co w takim razie zrobić, aby każdego ranka wstawać z łóżka z uśmiechem na ustach? Zgadłeś! Odpowiedzią jest poduszka ortopedyczna. Jednak jej zakup trzeba dobrze przemyśleć, wziąć pod uwagę materiał, z jakiego jest wykonana i dobrać ją do postury własnego ciała. Tylko wtedy spełni swoją funkcję. Postaramy się doradzić Ci, jak wybrać odpowiednią, tak, aby wkraczać w każdy dzień z energią i świetnym humorem.

Co powoduje ból karku i szyi?

Jednym z powodów bólu kręgosłupa szyjnego jest utrzymywanie niewłaściwej pozycji w ciągu dnia. Osoby pracujące w biurach narażone są często jego na stałe przeciążenia. Dlaczego? Ponieważ do wyposażenia biur zwykle należą standardowe biurka i krzesła bez możliwości regulacji. A jak wiadomo, ludzie są różni – raz niżsi, raz wyżsi. Z tego powodu patrząc w monitory komputerów, są zmuszeni skręcać głowę w nienaturalny sposób.

Podobnie osoby, które pracują przy kasach w supermarketach czy obsługujący taśmy produkcyjnych – często pracują pochyleni przez długie godziny. Przez to mięśnie karku napinają się, a odcinek szyjny kręgosłupa automatycznie się przeciąża. Na dodatek, często złe nawyki towarzyszą nam również podczas innych czynności. Złą postawę utrzymujemy podczas jazdy samochodem, przy stole czy przed telewizorem. Zwykle bagatelizujemy też rolę sportu. Wszystkie te aspekty są powodem powstania dolegliwości bólowych. Jak sobie z nimi radzić?

Jak poradzić sobie z bólem kręgosłupa szyjnego?

Istnieje kilka prostych sposobów, które wprowadzone w życie pomogą poprawić komfort życia. Jednym z nich są codzienne ćwiczenia fizyczne. Warto ustalić sobie stałą porę i się jej trzymać. Systematyczne ćwiczenia, nawet spacer wokoło domu, są bardzo ważne dla kręgosłupa. Niektóre możesz wykonywać w czasie pracy, np. obroty głową.

Bardzo pomocna bywa też termoterapia, czyli wykorzystywanie uśmierzających ból właściwości temperatury. Aby nieco złagodzić dolegliwości kręgosłupa, w Lumamed możesz zaopatrzyć się w żelowy kompres ciepło/zimno. Posiada on dużą zdolność magazynowania zimna lub ciepła, które następnie możesz wykorzystać do łagodzenia dolegliwości bólowych kręgosłupa szyjnego. Ciepłe okłady rozluźniają napięcie mięśniowe i działają kojąco na przeciążony kręgosłup.

Odpowiednia pozycja podczas snu działa cuda

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że wiele problemów z kręgosłupem ma swoje podłoże w nieprawidłowym nocnym wypoczynku? Spanie w nieodpowiedniej pozycji może być przyczyną dokuczliwego bólu. Dlatego tak ważne jest, aby w czasie snu utrzymać kręgosłup w naturalnie wygiętej pozycji.

Nie jest zalecane spanie na wielu poduszkach – głowa uniesiona do góry nie tylko utrudnia oddychanie, ale sprawia też, że męczy się odcinek szyjny kręgosłupa. Choć wydaje się to bardzo wygodne, niewskazane jest też spanie z ręką pod głową. W ten sposób bardzo mocno obciąża się splot ramieniowy. Co więc zrobić, aby rano obudzić się wypoczętym i w świetnej formie?

Dobry materac i poduszka to skuteczna broń w walce z bólem

Jednym ze sposobów na pożegnanie dokuczliwego bólu kręgosłupa jest także wybór odpowiedniego materaca, który będzie dopasowywał się do kształtu Twojego ciała. Nie powinien być, więc ani za miękki, ani za twardy. Ważny jest też wybór poduszki. Poduszka powinna być tak wyprofilowana, aby odcinek szyjny kręgosłupa miał stabilne podparcie. Optymalnym wyborem będzie poduszka ortopedyczna wykonana z pianki termoplastycznej lub sprężystej pianki poliuretanowej. Te materiały doskonale sprawdzają się do podpierania szyi i głowy. Co więcej, nie odkształcają się w czasie eksploatacji.

Dlaczego warto zainwestować w poduszkę ortopedyczną?

Dolegliwości kręgosłupa mogą być spowodowane spaniem na nieodpowiedniej poduszce. Zbyt miękka, zbyt wysoka czy zbyt niska poduszka może sprawić, że kręgosłup będzie źle ułożony. Wtedy pojawia się dokuczliwy ból, który odbiera Ci radość życia. Szczególnie narażony na uszkodzenie jest jego odcinek szyjny. Jest jednak prosty sposób, aby temu zaradzić. Sięgnij po poduszkę ortopedyczną.

Jak działa poduszka ortopedyczna?

Użycie poduszki ortopedycznej poprawia komfort wypoczynku. Dzięki niej w czasie snu Twój kręgosłup znajdzie się w naturalnej pozycji. Po pewnym czasie dolegliwości, które towarzyszą Ci na co dzień, zaczną ustępować. Poduszka ortopedyczna pomaga zniwelować napięcie w odcinku szyjnym kręgosłupa, a także przywraca prawidłowy przepływ krwi, likwidując migrenowe bóle głowy. Zmniejsza też bolesność okolicy karku i ramion. Jednak, aby korzystać z niej w odpowiedni sposób, należy najpierw przyjrzeć się dostępnym modelom i dowiedzieć się jak spać na poduszce ortopedycznej. Zastosowanie się do kilku prostych reguł pomoże Ci uniknąć wielu uciążliwych dolegliwości i sprawi, że każdy dzień rozpoczniesz w pełni wypoczęty i z uśmiechem na ustach.

Poduszka ortopedyczna – czym kierować się podczas wyboru?

Pierwsze, na co powinieneś zwrócić to fakt, iż poduszki ortopedyczne występują w różnych rozmiarach. Aby wygodnie na niej spać, musisz dobrać odpowiedni model do swojej anatomii. Dopasowanie poduszki do postury jest kluczem do wykorzystania jej potencjału. Przed zakupem powinieneś zwrócić uwagę na odległość pomiędzy Twoim barkiem i szyją. Jest to szczególnie ważne, jeśli lubisz spać na boku. Aby poduszka skutecznie wsparła głowę i szyję, nie może być ani za niska, ani wysoka. To bardzo istotne! Jej wysokość powinna być możliwie najlepiej dopasowana do Twojego ciała. Przeważnie osobom o drobnej budowie ciała sugeruje się poduszki o maksymalnej wysokości do 12 cm. Natomiast osobom o masywniejszej posturze – o wysokości od 12 do 14 cm.

Dobierz konkretny rodzaj poduszki do swoich potrzeb

Poduszki ortopedyczne nie służą tylko do spania. Ich rodzajów jest o wiele więcej. Istnieją specjalnie przeznaczone do ćwiczeń, siedzenia i innych czynności. Na przykład, poduszka do siedzenia pomaga odciążyć część lędźwiową kręgosłupa w trakcie długotrwałego siedzenia oraz zapobiega nienaturalnemu wygięciu kręgosłupa. Wystarczy położyć ją na krześle i usiąść. Powietrze, które ją wypełnia, czyni siedzenie ruchomym i dostosowuje je do kształtu ciała.

Dalszego podziału można dokonać na podstawie kształtu i przeznaczenia poduszek. Tu należy wymienić poduszki: profilowane, ergonomiczne, rehabilitacyjne i odleżynowe. Każda z nich pełni nieco inną funkcję, choć wszystkie przynoszą korzyści zdrowotne. Przed zakupem konkretnego modelu trzeba jednak wiedzieć, jak spać na poduszce ortopedycznej, aby móc z nich skorzystać. Na początek musisz dać poduszce kredyt zaufania – ciało musi przystosować się do zmiany i zaakceptować nowy stan rzeczy. Wtedy ból kręgosłupa stanie się tylko nieprzyjemnym wspomnieniem.

Ciało musi przywyknąć do poduszki ortopedycznej

Kupując zwykłą poduszkę, nie trzeba się zastanawiać, czy dopasuje się ona do ciała. Większość z nich jest uniwersalna. Z poduszkami ortopedycznymi jest nieco inaczej. Tylko prawidłowy dobór zapewni jej skuteczny wpływ na zdrowie i samopoczucie. W przeciwnym razie, używanie poduszki medycznej może przynieść odwrotne skutki – wręcz nasilić ból w odcinku szyjnym kręgosłupa.

Nie powinieneś jednak od razu skreślać zakupionej poduszki. Mimo idealnego doboru oraz właściwego ułożenia jej na łóżku, problemy z kręgosłupem mogą nie ustąpić od razu. W początkowym okresie jej użytkowania to zupełnie normalne. Twoje ciało potrzebuje trochę czasu, zanim przyzwyczai się do nowych warunków. W tym czasie nadal możesz odczuwać ból mięśni i kręgosłupa oraz lekki dyskomfort podczas snu. Przyzwyczajony do swojej dawnej, puchowej poduszki możesz czuć się zawiedziony nowym zakupem. Jednak w ich przypadku sprawa wygląda zupełnie inaczej – to poduszka dostosowuje się do Twojej anatomii. Poduszka ortopedyczna natomiast zmusza kręgosłup do przyjęcia odpowiedniej, zdrowej pozycji. Dlatego powinieneś uzbroić się w cierpliwość – efekty przyjdą z czasem. Maksymalnie w ciągu dwóch tygodni Twoje ciało przywyknie do nowej poduszki, a komfort Twojego wypoczynku znacznie się poprawi.

Jak prawidłowo spać na poduszce ortopedycznej?

Teraz najważniejsze – jak spać na poduszce ortopedycznej. Wspomnieliśmy już, że poduszki te mają specjalny profilowany kształt, dostosowany do podtrzymywania głowy i zapewniający podparcie odcinkowi szyjnemu kręgosłupa. To zupełne przeciwieństwo puchowych poduszek, w które ciało z lekkością się zapada. Materiały, z których wykonuje się poduszki ortopedyczne, są inne – nie odkształcają się w czasie eksploatacji. Z tego powodu większość ludzi zastanawia się, czy wygodnie jest na nich spać? Czy twardy materiał zapewni odpowiedni poziom komfortu? Uwierz nam, że pianki termoplastyczne lub sprężyste pianki poliuretanowe są doskonałymi tworzywami do stworzenia wygodnej poduszki.

Bądź cierpliwy

Oczywiście najpierw trzeba się do nich przyzwyczaić. Przez kilka pierwszych dni mogą Ci krążyć po głowie myśli – „Znowu dałem się przekonać głupim poradom i znowu wyrzuciłem pieniądze w błoto”. Nie zniechęcaj się. Pamiętaj, że zadaniem poduszki ortopedycznej jest utrzymanie Twojego ciała w zdrowej dla niego pozycji i może mu się to nie spodobać. Po kilku dniach to się zmieni. Powinieneś jednak wiedzieć jak ułożyć się do snu, aby wykorzystać zalety poduszki ortopedycznej.

Ulubiona pozycja podczas snu a ułożenie poduszki ortopedycznej

Lubisz spać na boku? W porządku, nie musisz zmieniać swoich nawyków. Poduszka ortopedyczna jest tak zaprojektowana, że posiada dwa różniące się wysokością boki. W przypadku zasypiania na boku – wyższa część poduszki powinna wypełniać przestrzeń między barkiem a głową. Przełoży się to na rozluźnienie mięśni. A jeżeli preferujesz wypoczynek na plecach, to ułóż poduszkę odwrotnie. Wtedy tył głowy wpasuje się w środek poduszki, a kręgosłup od tyłu podeprze jej niższa część. Zapewni mu to należny odpoczynek po całym dniu.

Wpływ profilowanej poduszki ortopedycznej na kręgosłup szyjny i mięśnie karku może okazać się zbawienny. Dzięki niej rano nie będziesz się budził cały obolały i z grymasem na twarzy. Wejdziesz w dzień z energią, którą daje zdrowy, mocny sen. Powyższe porady pozwolą Ci docenić zalety poduszki ortopedycznej. Jeśli zdecydujesz się w nią zainwestować, będziesz żałował, że nastąpiło to tak późno, ale lepiej późno niż wcale, prawda?

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium